Varför hälsade du bara på din mamma när du ville få pengar?

Standard
Märtas tavlor
Klassen SONO B har läst boken Märtas tavlor, pratat om den och skrivit brev till Erik i boken.
Annettes klass
– Jag tycker att boken var jättefin. /Angesom
– Jag tycker att det bästa med boken var brevet som hemtjänstpersonen skrev. Läs boken, så ser ni varför jag tycker så. /Ahmed
– Jag tror att författaren med den här boken vill säga att det är bra att man har en person som kan hjälpa en när man behöver. /Justyn
– Jag tror att syftet med den här boken är att vi måste vara snälla med våra mammor och alla äldre kvinnor. /Firuz Ali
– Jag tror att syftet med boken är att man kan ångra sig och bli en bra person. /Alaa
– Det bästa med boken var den person som hjälpte och älskade Märta! /Rafah
Hej Erik.
 
Jag heter John och jag vill fråga dig varför du bara hälsade på din mamma när du ville ha pengar? Hon var jättegammal, du skulle ha hjälpt henne för att hon behövde dig, men istället stannade du i din lägenhet och drack sprit. 
Märta tyckte om dig så mycket, men du brydde dig inte. Hon ville bara prata med dig. Nu är hon död. 
Jag hoppas att du blir en bättre person och gör någonting bra i ditt liv.
Du borde ha gjort det förut, men vad kan vi göra?
Du har ingen mamma längre som kan ge dig pengar så nu måste du jobba själv för att ditt liv skall bli bättre. Jag vet att det är svårt, men jag tror att du kan göra det.
Jag hoppas att du mår bra och jag tror att allting snart ska bli bättre i ditt liv.
 
Hälsningar
John

Lämna en kommentar